Início
  • Publicações
    • Publicações
    • Autores
    • Instituições
    • Revistas
  • Rankings
    • Autores
    • Instituições
    • Revistas
  • Sobre
    • FAQ
    • Links
    • Contactos
      EN
  • Sign in

Autor

Nome:
João Borges de Assunção
Habilitações:
Doutoramento: UCLA, Management, 1990
Licenciatura: UCP, Management, 1984
e-mail:
jba@fcee.ucp.pt
URL:
http://www.fcee.lisboa.ucp.pt/custom/template/fceetplgenpg.asp?sspageid=128&lang=1&docente=1
Instituição REBIDES:
Universidade Católica Portuguesa - Faculdade de Ciências Económicas e Empresariais (2015)
Ideas:
http://ideas.repec.org/e/pas66.html
Artigos 4:

When (Not) to Indulge in 'Puffery': The Role of Consumer Expectations and Brand Goodwill in Determining Advertised and Actual Product Quality
Praveen Kopalle, João Borges de Assunção
Managerial and Decision Economics, vol. 21, 2000, p. 223-241.

The Role of Market Expansion on Equilibrium Bundling Strategies
Praveen Kopalle, Aradhna Krishna, João Borges de Assunção
Managerial and Decision Economics, vol. 20, 1999, p. 365-377.

Asymmetric Reference Price Effects and Dynamic Pricing Policies
Praveen Kopalle, Ambar Rao, João Borges de Assunção
Marketing Science, vol. 15, 1996, p. 60-85.

The Optimality of Consumer Stockpiling Strategies
Robert Meyer, João Borges de Assunção
Marketing Science, vol. 9, 1990, p. 18-41.

Voltar